Artikkelit

12.02.2022 08:30

”Parasta PAMissa on yhteenkuuluvuuden tunne”

Pamista saa turvaa ja apua työhön liittyvissä ongelmissa, korostaa ruokolahtelainen Päivi Mäntykangas.

Päivi Mäntykangas työskentelee Disas Fish Oy:ssä Lappeenrannassa. Kuva: Lauri Aapro

Päivi Mäntykangas on ollut pamilainen vuodesta 2007 lähtien. Tässä haastattelussa Päivi kertoo, mikä kaupan alan työssä ja PAMissa on parasta.

Työskentelen Disas Fish Oy:ssä Lappeenrannassa. Disas on vähittäiskauppa, jonka myynti koostuu pääasiassa tuorekalasta, savukalasta ja muista kalatuotteista, kuten kaviaarista. Työhöni kuuluu eri tuoteryhmien hyllytystä ja kassatyöskentely.

Parasta työssäni on erilaisten asiakkaiden kohtaaminen. Meillä käy venäläisiä, ukrainalaisia ja jopa valkovenäläisiä, ammatillisesti suurimpana joukkona rekkakuskit. Suomalaisetkin ovat löytäneet mukavasti kauppamme. Autamme asiakkaita löytämään sopivat tuotteet ihan hyllyiltä saakka. On mukava saada positiivista palautetta hyvästä palvelusta. Joskus olen saanut suklaalevyn kiitokseksi ja viime kesänä asiakas osti minulle jäätelön, kun kuulemma hymyilen aina. Tämä tuottaa hyvää mieltä.

Parasta PAMissa on yhteenkuuluvuuden tunne. Sen olen kokenut lukuisissa koulutuksissa ja muissa tapahtumissa. PAMissa minut pitää myös turva. Maksamalla jäsenmaksua saan tarvittaessa apua työhön liittyviin ongelmiin. Voin aina kysyä liitosta, onko jokin asia mennyt oikein. Ihmisillä on vaikka mitä vakuutuksia sen varalta, että jotain sattuu − miksei sitten myös työelämän vakuutus? Ilmaiset kattavat koulutukset ja jäsenedut ovat myös rahanarvoisia etuja.

Vapaa-aikaani vietän mahdollisimman paljon ulkona luonnossa. Ihmisten ja luonnon hyvinvointi on minulle tärkeää. Kesällä tykkään hääriä puutarhassa ja olen myös intohimoinen palapelien kasaaja. Nyt kun korona jyllää, unelmoin vapaasta liikkumisesta ja matkustamisesta ulkomaille.

Avainsanat:

jäsenyys