Etusivu » Ajankohtaista » Uutishuone » Asiakaspalvelulinjoja uhkaa jälleen katkos: PAM hylkäsi asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialaa koskevan sovintoehdotuksen ja päätti uusista lakoista Tiedotteet 24.03.2025 16:29 Asiakaspalvelulinjoja uhkaa jälleen katkos: PAM hylkäsi asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialaa koskevan sovintoehdotuksen ja päätti uusista lakoista PAM on hylännyt valtakunnansovittelijan antaman sovintoehdotuksen asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan työriitaan. Lakko seitsemässä alan yrityksessä uhkaa alkaa 8.4. Merkittävin este sovintoehdotuksen hyväksymiselle oli, että palkankorotukset jäisivät alle yleisen linjan, toteaa Annika Rönni-Sällinen Kuva: Eeva Anundi – Merkittävin este sovintoehdotuksen hyväksymiselle oli, että palkankorotukset jäisivät käytännössä alle yleisen linjan, perustelee PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen sovintoehdotuksen hylkäämistä.– Sovintoehdotuksen mukaan henkilökohtaiset palkat ja taulukkopalkat korottuisivat kolmen vuoden aikana 6,8 % ja lisäksi yksi prosentti olisi varattu kahdelle vuodelle yrityskohtaiseksi eräksi. Suurella osalla työntekijöistä palkan perusteena ovat taulukkopalkat. Heille sekä alan tuleville työntekijöille vähintään yleisen linjan mukaiset palkankorotukset olisivat erityisen tärkeitä. Alan yrityksissä hoidetaan muun muassa asiakasyritysten ulkoistamaa asiakaspalvelua. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi ajanvarauspalvelua, taksikeskusten työtä tai vaikkapa tulkkauspalvelua. Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan tehtävänkuvat vaihtelevat puhelinmyynnistä monen alan erityisosaamista ja luovaa ongelmaratkaisukykyä vaativaan asiakaspalveluun. Muutoksia arkiseen työnkuvaan tulee nopealla aikataululla ja tämän pitäisi näkyä myös palkkauksessa. Lisätietoa alan monimuotoisuudesta Aitoa asiakaspalvelua ja rankkoja tulostavoitteita Kolmipäiväinen lakko seitsemässä alan yrityksessä alkaa 8.4. Jos osapuolet eivät pääse sopimukseen ennen sitä, asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan lakko alkaa tiistaina 8.4.2025 klo 05.00 ja päättyy torstaina 10.4.2025 klo 23.59 seuraavissa yrityksissä: Barona Customer Care Oy Concentrix Finland Oy Dynava Oy Moment Digital Oy Suomen Telecenter Oy Teleperformance Finland Oy Vakka-Suomen Puhelin Oy Lakon piirissä on noin 1400 työntekijää. Kuusi asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan yritystä oli jo aiemmin lakossa 6.-7.3.2025. Lakkojen jälkeen PAM ja Palta ovat jatkaneet neuvotteluja niin keskenään kuin valtakunnansovittelijankin johdolla – tuloksetta. Perjantaina 21.3. valtakunnansovittelija antoi koko päivän kestäneiden neuvottelujen päätteeksi sovintoehdotuksen, johon molemmat työriidan osapuolet antoivat vastauksensa tänään 24.3. klo 16. Avainsanat: asiakaspalvelu- ja telemarkkinointi työehtosopimusneuvottelut Mitä pidit tästä sisällöstä? Reaktio(Pakollinen) Tämä oli hyödyllinen Pidin kovasti tästä sisällöstä En ymmärtänyt Ei ollut hyödyllinen Kommentti (valinnainen) Jaa Lue seuraavaksi Artikkelit matkailu- ja ravintola-ala matkailu- ja ravintola-alan esihenkilöt työehtosopimusneuvottelut ”Työntekijät toivovat kipeästi palkankorotuksia ja parempia ehtoja – ei luksuksen, vaan selviytymisen vuoksi” 25.3.2025 Blogit jäsenyys työehtosopimusneuvottelut työtaistelu Jokainen työehtosopimus neuvotellaan erikseen 25.3.2025 Uutiset matkailu- ja ravintola-ala matkailu- ja ravintola-alan esihenkilöt työehtosopimusneuvottelut Matkailu- ja ravintola-alan neuvotteluissa jatkettiin tekstikysymysten käsittelyä 24.3.2025 Näytä kaikki
Artikkelit matkailu- ja ravintola-ala matkailu- ja ravintola-alan esihenkilöt työehtosopimusneuvottelut ”Työntekijät toivovat kipeästi palkankorotuksia ja parempia ehtoja – ei luksuksen, vaan selviytymisen vuoksi” 25.3.2025
Blogit jäsenyys työehtosopimusneuvottelut työtaistelu Jokainen työehtosopimus neuvotellaan erikseen 25.3.2025
Uutiset matkailu- ja ravintola-ala matkailu- ja ravintola-alan esihenkilöt työehtosopimusneuvottelut Matkailu- ja ravintola-alan neuvotteluissa jatkettiin tekstikysymysten käsittelyä 24.3.2025