12.09.2023 09:26

Äänestys päättyy perjantaina – PAMin vaaleissa voit äänestää parempaa työelämää!

Käytä äänioikeuttasi ja äänestä Palvelualojen ammattiliitto PAMin liittokokousvaaleissa perjantaihin 15.9. kello 20 mennessä.

Lähes 800 pamilaista tavoittelee paikkaansa PAMin liittokokoukseen, joka järjestetään Jyväskylässä lokakuussa. Ehdokkaiden joukosta valitaan kokousedustajat, jotka päättävät ja linjaavat PAMin toiminnasta ja valitsevat liitolle puheenjohtajan, hallituksen ja valtuuston.

Joka neljäs vuosi järjestettävällä liittokokouksella on paljon valtaa PAMin toimintaan. Siksi jokaisen PAMin jäsenen kannattaa äänestää vaaleissa omaa edustajaa kokoukseen. Äänestää voi vielä perjantaihin 15.9. kello 20 saakka täällä.

Äänestää voi oman vaalipiirin ehdokasta. Vaalipiiri määräytyy oman ammattiosaston mukaan. Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan 10 kappaletta 150 euron majoituslahjakorttia.

Mihin äänestäminen vaikuttaa?

Äänestämällä vaaleissa voi vaikuttaa siihen, ketkä tulevat valituiksi kokousedustajiksi. On tärkeää, että kokousedustajien joukossa on mahdollisimman monipuolinen joukko pamilaisia eri puolilta Suomea ja eri aloilta.

Valitut kokousedustajat pääsevät tekemään liittokokouksessa päätöksiä liiton tavoiteohjelmasta ja vaikuttavat siihen, kuinka PAM toimii tulevina vuosina. Liittokokouksessa käsitellään myös ammattiosastojen liittokokoukselle tekemiä esityksiä ja tehdään linjauksia liiton toiminnan keskeisiksi painopisteiksi.