Etusivu » Ajankohtaista » Uutishuone » Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialalla alkoi lakko – ”porukka on hyvin mukana” Artikkelit 06.03.2025 15:38 Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialalla alkoi lakko – ”porukka on hyvin mukana” Yrititkö soittaa tänään asiakaspalveluun, mutta se olikin suljettu? Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialalla alkoi tänään 6.3. aamuviideltä lakko. Kaikissa kuudessa kohteessa lakko näyttäisi onnistuvan varsin hyvin; suurin osa työntekijöistä on lakossa ja puhelinlinjoja on paljon kiinni. Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan lakkokohteita ovat Concentrix Finland, Dynava, Moment Digital, Suomen Telecenter, Teleperformance Finland ja Vakka-Suomen Puhelin. Kaikissa kuudessa kohteessa lakko näyttäisi onnistuvan varsin hyvin; suurin osa työntekijöistä on lakossa ja puhelinlinjoja on paljon kiinni. Puhelimiin ovat vastailleet tänään enimmäkseen esimiehet. Moment Digitalin pääluottamusmies Joni Kosonen arvelee, että lakolla on iso vaikutus niin työnantajaan kuin asiakkaisiinkin.– Suurin osa meidän talon väestä on hyvin hengessä mukana. Monelle kerta on ensimmäinen ja tilanne jännittää, mutta etenkin nuoret ovat innoissaan uudesta kokemuksesta. Monen organisaation ja yrityksen asiakaspalvelu on tänään ollut suljettuna lakon vuoksi. Lakkointoa löytyy myös kaikista muista lakkokohteena olevista yrityksistä: esimerkiksi Concentrix Finlandin luottamusmies Jouni Tallgren kertoo tänään linjoilla olleen enimmäkseen vain esimiehiä ja päällystöä. Pääluottamusmies Markus Karjalaisen mukaan myös Dynavalla työntekijät ovat olleet erittäin hyvin mukana lakossa.– Jäseniäkin on tullut PAMiin lisää paljolti. Lakko päättyy perjantaina 7.3.2025 klo 23.59 tai ennen klo 23.59 alkaneen työvuoron päätyttyä. Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan työehtosopimusneuvotteluja on käyty tammikuun puolivälistä alkaen tuloksetta. PAM vaatii työntekijöille ostovoimaa parantavia palkankorotuksia, pelisääntöjä etätyöskentelyyn, työssäjaksamista edistäviä kirjauksia sekä muun muassa irtisanomissuojan säilyttämistä. Alan työehtosopimus on päättynyt helmikuun lopussa. Vanhan työehtosopimuksen ehtoja noudatetaan kuitenkin siihen asti, kunnes uusi sopimus tulee voimaan. Seuraa neuvottelujen etenemistä täältä. Avainsanat: asiakaspalvelu- ja telemarkkinointi työtaistelu Mitä pidit tästä sisällöstä? Reaktio(Required) Tämä oli hyödyllinen Pidin kovasti tästä sisällöstä En ymmärtänyt Ei ollut hyödyllinen Kommentti (valinnainen) Jaa Lue seuraavaksi Tiedotteet asiakaspalvelu- ja telemarkkinointi työehtosopimusneuvottelut Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan sovittelu ei tuottanut tulosta – lakko toteutuu 5.3.2025 Artikkelit hiihtokeskukset työehtosopimusneuvottelut työtaistelu Hiihtokeskusalan lakko alkoi tänään – ”Palkat eivät riitä nousseiden kustannusten takia” 3.3.2025 Tiedotteet kaupan ala työehtosopimusneuvottelut työtaistelu PAM julisti lakkoja kaupan alalle: Irtisanomissuoja hiertää edelleen 3.3.2025 Näytä kaikki
Tiedotteet asiakaspalvelu- ja telemarkkinointi työehtosopimusneuvottelut Asiakaspalvelu- ja telemarkkinointialan sovittelu ei tuottanut tulosta – lakko toteutuu 5.3.2025
Artikkelit hiihtokeskukset työehtosopimusneuvottelut työtaistelu Hiihtokeskusalan lakko alkoi tänään – ”Palkat eivät riitä nousseiden kustannusten takia” 3.3.2025
Tiedotteet kaupan ala työehtosopimusneuvottelut työtaistelu PAM julisti lakkoja kaupan alalle: Irtisanomissuoja hiertää edelleen 3.3.2025