Skip to content
Artiklar

11.09.2024 14:38

Nya insikter för arbete inom kundservice

Utbildningshelheten ”Asiakaspalvelun ammattilainen”, som för första gången organiserades i våras, får en fortsättning i höst. Utbildningen, som nu hålls på distans, fokuserar på att bygga upp kundupplevelser, utveckla interaktionsfärdigheter och identifiera sina egna styrkor.

Tamperelainen Kimmo Tacklin löysi PAMin tarjoamasta Asiakaspalvelun ammattilainen -koulutuksesta uusia työkaluja ja näkökulmia työhönsä.

– Utbildningen var absolut till nytta i praktiken. Genom olika övningar fick jag en bättre förståelse för mina egna styrkor och svagheter, berättar Kimmo Tacklin, som deltog i vårens utbildning.

Kimmo har haft en karriärväg som gått via vård- och restaurangbranschen till hans nuvarande arbete på Scandic Rosendahl Hotel i Tammerfors. Där ansvarar han för arrangemang av mötestjänster, presentationsteknik samt handledning av studenter. Han fick konkreta verktyg från utbildningen, särskilt för att hantera utmanande situationer.

Förutom praktisk nytta beskriver Kimmo att utbildningen även har ökat värdet av kundservicearbetet i hans egna ögon.

– Jag insåg hur mångsidigt vårt arbete är och hur stor betydelse interaktionsfärdigheter har för att lyckas i arbetet.

Han rekommenderar utbildningen till alla som arbetar med kundservice.

– Våga delta! Förändringstakten i arbetslivet är sådan att det lönar sig att satsa på att utveckla sin kompetens.

Intresserad? Ansök nu!

Den yrkesutbildningshelhet som produceras i samarbete mellan PAM och yrkesinstitutet Tredu i Tammerforsregionen består av tre eftermiddagar som genomförs som närstudier. Utbildningen passar både de som nyligen börjat arbeta med kundservice och de som har arbetat inom kundservice under en längre tid. Som PAM-medlem är utbildningen kostnadsfri för dig.

Ansök senast 1 oktober 2024.

Sök