23.11.2022 11:06

Valtuuston päätöslausuma: #mitämeillekuuluu

PAM on yhtenäisempi kuin koskaan ja olemme valmiit neuvottelemaan palvelualojen työntekijöille ostovoiman turvaavista palkankorotuksista. Tätä tahtoamme ei heikennä edes työnantajien haluttomuus käydä alakohtaisia neuvotteluja.

Apteekkialan järjestöjen mukaan lääkeasioiden uudistuksen tulee tähdätä järkevään ja vaikuttavaan lääkehoitoon

Yhdessä sovittuun pitää pystyä luottamaan. Näin ei ole, kun sovitusta ei pidetä kiinni ja kanssamme ei suostuta käymään sovittuja neuvotteluita. Kaupan liiton 8.11. tekemä päätös on hyökkäys koko sopimisen kulttuuria kohtaan. Tämä on koppavaa, kohtuutonta ja ylimielistä kaikkia palvelualoja kohtaan. Tähän emme suostu!

Me emme halua sellaista yhteiskuntaa, jossa toinen osapuoli voi vain ilmoittaa, miten tehdään, emmekä saa mahdollisuutta tulla kuulluksi. Me haluamme työllemme sen arvon, joka meille kuuluu. Haluamme kaikkien ymmärtävän, miten merkittävää meidän työmme on koko yhteiskunnan toimimisen kannalta. Me vaadimme, että meillä on mahdollisuus hyvään arkeen. Mekin ansaitsemme sen.

Sopiminen on ammattiliiton tärkein tehtävä. Kun meidät jätettiin yksin neuvottelupöydän ääreen, niin sillä hetkellä käärimme hihat ja aloimme pitämään puoliamme. Emme hetkeäkään pohtineet, etteikö tämä koskettaisi meitä kaikkia pamilaisia.

Me, PAMin valtuuston jäsenet, olemme tehneet ja tulemme tekemään työtä yhteisen tulevaisuutemme eteen. Ihan jokaisen jäsenen tekemä työ on nyt tärkeää. Jokainen sosiaalisen median päivitys, esitteen jako ja etenkin kasvokkain käyty keskustelu on tärkeämpi kuin koskaan ennen. Jokainen uusi jäsen on osoitus siitä, että me emme suostu saneluun. Näytä, että sinä ymmärrät ja haluat, että asioista sovitaan. Kerro jokaiselle tuntemallesi henkilölle, miksi sopiminen on tärkeää ja ainoa oikea pohja koko vapaalle, demokraattiselle yhteiskunnalle.

Seisomme yhtenä rintamana, meitä ei voi musertaa! Olemme yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta. Sinulla on mahdollisuus vaikuttaa – sinua tarvitaan tähän rintamaan NYT!

#KorkeaAikaKorottaa  #BlackTuesday #PAMneuvottelee

PAMin valtuusto kokousti Helsingissä 22.-23.11.2022.